Ekonomi

Tüketici elektroniği pazarı ilk 3 çeyrekte yüzde 30 büyüme kaydetti

HANDE BERKTAN

Küresel tüketici elektroniği pazarı yüzde 5 ila 10 oranında küçülürken, Türkiye’de sektör olumlu bir ayrışma göstererek yüzde 30 büyüdü.

Bloomberg HT’de Gündem Teknoloji programına konuk olan Samsung Electronics Türkiye Taşınabilir İş Birimi Başkan Yardımcısı Murat Azdemir, pazarın ilk 3 çeyreğine ait verileri vererek, “Küresel tüketici elektroniği pazarında, Ekonomik durgunluk endişeleri ve farklı coğrafyalardaki enflasyonun etkisiyle tüketimde bir miktar düşüş yaşanacak.Uzun vadede baktığımızda akıllı telefon pazarının yıllık 1,5 milyar adet, tablet pazarının ise 150 milyon adet civarında olduğu görülüyor. daralma yüzde 5 ila 10 arasındaydı.”
Bunu şöyle özetledi:

“Türkiye’de tüketici elektroniği pazarı ilk 3 çeyrekte yüzde 30 büyüdü”

Türkiye’de güçlü talebe dikkat çeken Azdemir, “Türkiye’de güçlü bir talep var. Yeni modellere ilgi yoğun ve talep öne çıktı. Pazarın geneline baktığımızda Türkiye’de tüketici elektroniğinde ilk üç çeyrekte yüzde 30’luk bir büyüme görüyoruz. Samsung olarak yılı büyümeyle kapatacağız. Hem akıllı telefon hem de akıllı saat kategorilerinde büyüme yaşandı. Telefon ve tablet tarafında Türkiye’de pazar lideriyiz. Türkiye’deki sıkılaştırma politikalarına ilişkin kısımda ise 2024 yılında bir miktar normalleşme bekliyoruz. “2023’teki gibi bir patlama olmayacak ama yine de 2022’dekinden daha büyük bir pazar hacmi olacak.” söz konusu.

Tüketim alışkanlıklarına ilişkin Samsung Türkiye Lider Yardımcısı Murat Azdemir, “Türkiye’de bir kullanıcı her 5 dakikada bir telefonuna bakıyor ve genç nüfusun güçlü olduğu, dolayısıyla potansiyeli büyük bir pazar. Pazar uzun vadede yıllık yüzde 5’lik büyümesini sürdürecek. MENA Bölgesi’nin en büyük pazarı Türkiye’dir. Türkiye’deki yatırımlarımız devam ediyor. “Nüfusun teknolojiye olan ilgisi ekosisteminin güçlü olmasını sağlıyor.” açıklamayı yaptı.

“Samsung Ar-Ge’ye yılda 15 milyar dolar harcıyor”

Samsung Ar-Ge departmanının yıllık bütçesi 15 milyar dolar. Şirketin ana odak noktalarından biri yapay zekadır. Bu alanda yoğun araştırma ve yatırımların olacağını belirten Azdemir, “Telefonun performansını yönetmek için cihazlardaki yapay zekayı kullanıyoruz. Örneğin cihazların şarj olma süresi uzuyor. Bu işin enerji yönetimi tarafıdır. Öte yandan yapay zekayla kamera deneyimini artırıyoruz” dedi. söz konusu.

“Kasım indirimleri satışlarda güçlü artış sağlayacak”

Kasım ayında Bekarlar Günü, Kara Cuma ve Siber Pazartesi gibi özel günlerde düzenlenen dönemsel kampanyalarla pazarın büyüdüğünü belirten Murat Azdemir, “Türkiye’de bu kampanyalar diğer ülkelere göre daha uzun sürüyor. Bu yıl tüm markalar kampanyalarına güçlü başladı ve bu dönemi güçlü bir büyümeyle tamamlayacak. “Önümüzdeki yıl fiyatlarda belirleyici unsurlar döviz kuru ve kullanıcılara sunulan satın alma çözümleri olacak.” söz konusu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu