Otel doluluk oranları geçen yıl yüzde 28 arttı
Türkiye Otelciler Derneği (TÜROB), 2022 yılı otel doluluk oranlarını açıkladı.
İstanbul doluluk oranları ortalamasını yükseltti
TÜROB verilerine göre 2022 yılında Türkiye’de otel doluluk oranları bir önceki yıla göre yüzde 28 artışla ortalama yüzde 66,7’ye ulaşırken, İstanbul doluluk oranlarında ve Antalya oda fiyatlarında genel ortalamayı yükseltti.
Aralık ayında doluluk oranı düştü
Türkiye’de doluluk oranları Aralık 2022’de düşerken yıl boyunca dikkat çekici bir artışa ulaştı.
TÜROB için hazırlanan veri ve analiz şirketi STR. “Aralık 2022 Ülke Performans Raporu”Rapora göre Türkiye’de doluluk oranları Aralık 2022’de yüzde 4,6 azalarak yüzde 57,9 olurken, 2022’nin tamamında doluluk oranları bir önceki yıla göre yüzde 28 artarak yüzde 66,7 olarak gerçekleşti.
Günlük satılan odaların ortalama fiyatı yüzde 43 arttı
2022 yılında Türkiye genelinde satılan odaların ortalama günlük fiyatı (ADR-Average Daily Rate) bir önceki yıla göre yüzde 43 artarak 117,6 euro oldu ve en değerli gelir kriteri olarak kabul edilen oda başına gelirler (RevPAR) oteller, yüzde 84 artarak yüzde 78’e ulaştı. 4 avroydu.
İstanbul 2019 yılını geride bıraktı
İstanbul’da Aralık 2022’de aylık doluluk oranları, Aralık 2021’e göre yüzde 3,5 azalarak yüzde 65,9 oldu. Öte yandan 2022 Ocak-Aralık döneminde doluluk oranları bir önceki yıla göre yüzde 36,5 artarak yüzde 74,7’ye yükseldi. Salgından önceki yıl olan 2019’da bu oran yüzde 73,7 idi. İstanbul’da günlük satılan odaların ortalama fiyatı 2021 yılına göre yüzde 49 artarak 136,8 avroya ulaştı. 2021’de bu miktar 91,8 euro idi.
Oda başı gelir 102,2 euro
Oteller için en değerli gelir kriteri olarak kabul edilen oda başı gelirler (RevPAR) 102,2 avroya ulaştı. 2021 yılında bu fiyat 50.2 euro idi.
Avrupa destinasyonlarının ortalama doluluk oranı
2022 yılında Avrupa destinasyonlarında ortalama doluluk oranı %64,6, oda fiyatı 132,3 euro, oda başı gelir ise 85,4 euro olarak gerçekleşti.